DE OPKOMST VAN DE E-BIKE IN HET POSTLOCKDOWN WOON-WERKVERKEER.

Fietsen is cool, fietsen is de toekomst.

Groei in het gebruik van de fiets en vooral van de e-bike is overduidelijke in de nieuwe actieve vervoersrevolutie.
Beleidsmakers en stedelijke planners zien een nieuw tijdperk van stadsmobiliteit waarbij de fiets en zeker de e-bike een prioriteit zal worden.
Groeiomstandigheden voor de e-bike zijn perfect in deze tijd van wereldwijde crisis.
Thuiswerken wordt nu het nieuwe normaal maar als je toch naar het werk moet is fietsen nu duidelijk aan een opmars bezig, in de voorbije maanden is er 3 maal meer gefietst dan in dezelfde periode verleden jaar.
Werkgevers zetten volop in op fietsstimulatie, de voordelen zijn duidelijk: minder files, minder CO2-uitstoot, minder parkeerplaatsen nodig, fittere werknemers, minder stress. Het is voor hen een duidelijk teken van Duurzaam Ondernemen.

Fietsen is de toekomst

Fietsleasingmaatschappijen tekenen een spectaculaire groei op, samen met fietsbijstand en fietsverzekeringen. Deelfietsen in de centra beheersen het straatbeeld. Fietswinkels konden de bestellingen na de lockdown nauwelijks volgen.
Alle grote steden in de wereld investeren massaal in fietsinfrastructuur, koning auto moet wijken en de centra worden terug leefbaar.
Initiatieven zoals ‘Bike to Work, ‘#ikfietsnaarmijnwerk’, ‘Gowiththevelo’ en ‘Cycling Today’ helpen enorm aan die bewustwording en stimulering met campagnes om meer mensen op de fiets te krijgen.
Fietsclubs zoals Cycling Vlaanderen floreren als nooit te voren, mensen gaan winkelen met de fiets, de fietscafé’s langs toeristische routes zien steeds meer wielertoeristen en recreatieve fietsers voorbij komen.
Dit is een positieve trend, mensen zien het nut in om dit nieuwe gedrag vol te houden. De recente crisis heeft vele ogen geopend, we moeten anders gaan leven.

Met de toegevoegde waarde van Bike Assist is uw mobiliteitsplan compleet

Tarieven bekijken